בקשה ליישוב סכסוך

הסכם ממון

חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע”ה-2014

חוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה נכנס לתוקף ב 17/7/2016 תחילה בהוראת שעה , חוק זה קבע שנושאים מסוימים הקשורים לסכסוך שנתגלע בתוך המשפחה יכולים להתברר בבית המשפט לענייני משפחה או בפני בית הדין הרבני בהליך של יישוב סכסוך.

בתאריך 8/12/2020 ניכנס לתוקף  תיקון לחוק הסדר התיידנות , בהתאם לתיקון נקבע  על מעבר החוק מהוראת שעה להוראת קבע.

מרוץ סמכויות 

באופן כללי ניתן לומר שהסמכות לדון בסכסוך בין בני זוג נתונה לבית המשפט לענייני משפחה (למעט, נושא הגירושין עצמו), ואולם, יכול צד לכרוך לתביעת הגירושין גם את העניינים הכרוכים מעצם טיבם וטבעם בענייני הגירושין כגון מזונות אישה ומשמורת ילדים.

מאמר זה לא ידון בשאלת מרוץ הסמכויות בין שתי הערכאות ומה היתרונות של כל אחת מהערכאות.

צד אשר מקדים את הצד האחר  ויפתח ראשון בבקשת ישוב סכסוך, בעצם קונה דואג לקנות סמכות ובתום תקופת עיכוב ההליכים תוך זמן קצוב שקבוע בחוק יכול להגיש את תביעותיו לערכאות השונות בהתאם ליתרונות של כל אחת מהערכאות .

עם סיום עיכוב ההליכים כמפורט בחוק ובמידה ובני הזוג לא הגיעו להסכם יוכל בן הזוג אשר הגיש את הבקשה ליישוב סכסוך להגיש כתבי תביעה כנגד בן הזוג השני במועד שנקבע בחוק לכל אחת מהערכאות. הוגשו התובענות ייראו את מועד הגשתם כמועד הגשת הבקשה ליישוב סכסוך.

 כך למשל אישה אשר פתחה בתיק יישוב סכסוך בתאריך 10.1 והגישה תביעה למזונות בתאריך 27.3 , תקבל מזונות מיום שנפתח תיק יישוב סכסוך, קרי, מתאריך 10.1 ולא מיום הגשת תביעה שהיה  במועד מאוחר יותר.

היתרון בפתיחת תיק יישוב סכסוך

הליך יישוב סכסוך  מאפשר לבן זוג המעוניין בכך למצות את ניסיון שלום הבית או את האפשרות להגיע עם בן זוגו להסכם כלשהו הקשור למערכת היחסים ביניהם בלא להגיש את התובענות שרצה להגיש והחשוב מכל, בלא “להפסיד” את היתרון שיכול לזכות לו הקדים את בן זוגו והגיש את התובענות לערכאה המועדפת עליו.

יצוין כי החוק קובע עילות לקיצור קופת ההליכים לצורך הגשת תביעות לאלתר ומאפשר הגשת בקשות לסעדים דחופים , כך למשל אישה שעברה אלימות פיזית מצד בעלה , רשאית לבקש לקצר את תקופת ההליכים לצורך הגשת תביעת גירושין לאלתר.

באלו הליכים ניתן להגיש תביעה ללא בקשה ליישוב סכסוך:
  1. התרת נישואין בהסכמה
  2. תביעת אבהות בהסכמה
  3. אישור הסכם 
  4. ערעורים ובקשות ערעור
  5. הבקשה ליישוב סכסוך הוגשה למעלה משנה קודם

יש לציין כי זו לא רשימה סגורה וכי ישנם עוד הליכים שבגינם ניתן להגיש תביעה ללא כל צורך בפתיחת תיק ליישוב סכסוך.

להליך ישוב סכסוך יש חשיבות קריטית  , חשוב לקחת ייצוג של עורך דין המתמחה בתחום אשר יוכל לתכנן אסטרטגית  מהלכים  אשר ישפיעו  על ניהול התיק  כולו .

מה מבדל אותנו על פני משרדים אחרים:
  1. מקצועיות וניסיון מעל עשור שנים בדיני משפחה והליכי משפחה לרבות בהליכי ישוב סכסוך
  2. לקוחות מרוצים.
  3. שירות מצוין יחס וליווי אישי.
  4. מחירים הוגנים.

 

לתיאום פגישת ייעוץ מסודרת  הנכם מוזמנים ליצור קשר עם עורכת הדין אלונה קודנקו אשר מתמחה בדיני משפחה  וגירושין , י”ס , עורך דין  ליישוב סכסוך, עורך דין ליישוב סכסוך בחולון.

מאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי  או תחליף לייעוץ משפטי על הקורא לפנות ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה ובהליכי יישוב סכסוך.

צרו קשר עם משרדינו עוד היום !

ליצירת קשר

השאר/י את פרטיך ואנחנו נדאג לחזור אליך בהקדם האפשרי 

כתובת משרדינו

משרד ראשי

שדרות העצמאות 54 בת ים 

טלפון נייד 052-7901079

alona.adv@gmail.com